čtvrtek 19. července 2012

Ada Pekelná-Krotká

Tak už máme měsíc od prvního příspěvku na tomhle ryze jednoúčelovém blogu. Co se vlastně za tu dobu na poli vkusově-osvětové práce událo? Kupodivu spousta věcí. Zaprvé se zaměstnanci firmy Webdio, s.r.o., provozovatele mnoha úspěšných webů, prokázali být opravdovými mistry v naplňování své unikátní píjárové strategie. U toho se musím trochu zastavit. Geniálnost píjárové metodiky Webdio  spočívá v její jednoduchosti a tímpádem i přesné zacílenosti. Má totiž jediný bod: neřešit. Není to ale nějaké přihlouplé "neřešit a jet si dál ve svým"! Neřešit totiž znamená především nevyjadřovat se. A to nikomu, nikdy a za žádných okolností.

Otázky, ke kterým se nevyjádříte, totiž mají jednu krásnou vlastnost: během krátké doby vyhnijí. Ono totiž řešičů, kteří když nedostanou odpověď, otázku zopakují, je na světě opravdu málo. Založil někdo v diskusi na vašem webu téma, ke kterému se vám moc nechce vyjadřovat? Tak se prostě nevyjadřujte! No není to geniální? Ožehavé otázky o etice vašeho webu totiž zůstanou nezodpovězeny, osamoceny, zapomenuty a postupně se propadnou do archivu. Navíc i téma samotné se pochopitelně samovolně usměrní do bezpečnějších vod, jako například do diskuse o tom, co by měl nebo neměl dělat člověk v nouzi:



Dle nepotvrzených informací Webdio plánuje svou píjárovou metodologii precizně zpracovat a publikovat knižně. Můžeme jen litovat mluvčí BP, že si nemohli tento cenný materiál prostudovat před tím, než se jim stala ta lapálie s Deepwater Horizon. Mohli si ušetřit všechny ty marné snahy vysvětlovat, dementovat, omlouvat se. Stačilo prostě věc nechat vyhnít. Vemte jed na to, že dneska už by to stejně nikoho nezajímalo.

Nebo třeba takový Lonsdale (když jsme teda u té módy). Nějak podezřele moc jejich oblečení nosili nácci, což je věc, která samozřejmě na západ od nás vyvolá vlnu protivných otázek. Jak se k tomu značka staví? Podporuje to? Je jí to jedno, hlavně že prodává? A co na to Jan Tleskač? Prostě spousta otravných řešiček.

Lonsdale samozřejmě zareagoval naprosto amatérsky: pustil se do sponzoringu anti-rasistických akcí, odmítl dodávat oblečení do profláklých náckovských obchodů a vůbec vyvinul spoustu naprosto zbytečné snahy pro očištění svého jména. Kdyby manažeři měli možnost prostudovat si webdiáckou píjárovou metodologii, s očištěním svého jména by se nenamáhali. Ono se totiž časem stejně očistí samo. Vždyť to známe všichni: špína do tří centimetrů hřeje a nad tři sama odpadává.

Ještě komičtější jsou z tohoto zorného úhlu aktivity jiné módní značky: Thor Steinar. Ač zjevně nazi-friendly značka, přesto měla potřebu provokující symboliku trochu otupit. Jinými slovy situaci řešit. Což je, jak mi poučení už víme, ta nejhloupější věc, kterou může firma udělat.

No ale abych se vrátil k těm událostem uběhlého měsíce. Geniální webdiácké Pravidlo "Necháme to vyhnít" si nesmíme vykládat jako "nedělej nic". To by (slovy sira Humphreyho) znamenalo plést si apatii se strategií. Naopak údobí postupného vyhnívání protivných (čti: debilních) otázek je třeba využít k tiché akci. 

A tak nám za měsíc vyšlo na Módním pekle (celých!) pět zbrusu nových článků, ve kterých nikdo není pekelně zesměšňován, žádné to školní prádlo jsme si nedali, dokonce i vorvaně jsme nechali v klidu brázdit arktické vody našich ulic. Zato se čtenář dozvěděl, že ponožky v sandálech nejsou přece nic strašného. Teda ty, co normálně na ulicích vídáme, strašné jsou, ovšem pouličního pekla lačný čtenář zůstal neukojen, protože dokumentační fotka vůbec nebyla momentka z šaliny, ale neškodný detail neidentifikovatelných nohou.  Toužíme-li po pikanterii, můžeme jenom doufat, že jako figurant posloužil Honza.

Jo a taky jsme se dozvěděli, jak kombinovat žlutou. Dokonce bez ftipného komentáře, že obecně rozšířené "žlutým dopředu, hnědým dozadu" není to správné pravidlo, kterým by se dáma měla řídit. 

Prostě peklo nám prodělalo theosis, aniž by se kdokoli pokusil cokoli potenciálně překvapeným čtenářům vysvětlit. A tak je to správně! Tak to totiž mnoho úspěšných webů dělá. Teda asi hlavně ty, které provozuje Webdio. 

Jo a abych nezapomněl: Honza už teď profesyonálně řeší hlavně grafiku a technické záležitosti. Těžko říct, co to znamená, ale nejspíš za dlouhých letních večerů přemýšlí o tom, proč se vlastně do registračního formuláře zadává email. Takže o nás, loajální čtenáře Módního pekla, se teď stará Tereza, strážkyně komunit, neustále přemýšlející, jak nám zpříjemnit čas strávený na webech Webdio. Ovšem O webu zůstalo pořád stejné - na Pekle se údajně dočteme kritické, nekorektní a netolerantní názory Adély Nemámpříjmení Bartlové, podávané jízlivě a bez obalu. Nejspíš ale jenom v archivu. Teď už se totiž Ada konečně může věnovat tomu, čemu se podle svého vyjádření pro ČT věnovat chce: kultivovanější módní kritice, rozebírání barevných kombinací (žlutá je jenom začátek! Chystá se ultramarín, kobalt a indigo!) a vůbec prostě inteligentnímu módnímu blogování. 

:)


AKTUALIZACE: málem bych zapomněl zmínit, že v tichosti a bez komentáře zmizel i pekelný pranýř na Facebooku.

11 komentářů:

  1. Za sebe musím říct, že se mi polívčička Módního pekla už taky docela zajídá, z prvních pár článků jsem byla nadšená, ale co přišlo potom už mi přišlo čím dál tím víc na hraně, Adéla si myslí, že je na internetu v anonymitě, ale není tomu tak, stačí si zadat její jméno na google: video http://www.parfemy-elnino.cz/degustace-parfemu.html adresa http://rejstrik.penize.cz/ares/87102447-mgr-adela-bartlova diplomka http://is.muni.cz/th/12707/pedf_m?info=1;zpet=%2Fvyhledavani%2F%3Fsearch%3Dad%C3%A9la%20bartlov%C3%A1%26start%3D1 věk http://mobil.idnes.cz/desitka-nejsilenejsich-melodii-na-mobil-f01-/mob_tech.aspx?c=A070902_141629_tech-a-trendy_apo co se jí líbí http://www.etsy.com/people/Vanilka/favorites?ref=pr_faveitems_more prostě si myslím, že to trochu přehnala a že karma zajisté zafunguje :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No Ada se zjevně ze začátku snažila zůstat v anonymitě. Ovšem to silně přecenila svoje možnosti a schopnosti. Samozřejmě se to časem provalilo a donutilo ji mj. k trapnému lhaní:

      http://www.modnipeklo.cz/2010/07/pro-nove-navstevnice-z-omlazeni/
      http://imgur.com/t55zx

      Vymazat
  2. Bohužel, není zničeno jen Modní peklo... Podobným způsobem zdevastovalo Webdio i Labužníka, odkud vyštvalo letité a zkušené uživatele, zničilo místo setkávání Čechů z celého světa, zničilo odborné a kvalitní diskuze. Ano, udělalo novou grafiku...
    A Autorům jsou měněny a przněny recepty, které byly užívané desítku let. Nemají právo ve svých vlastních receptech cokoli měnit a Webdio hlásá, že vložením receptu se recept stal jejich majetkem(sic!)
    A komu se to nelíbí, tomu blokují přístup do receptů, odmítají smazat autorovy vklastní recepty a dokonce těm nemlčícím blokují IP!!!
    A mimochoddem... zablokovali i link těchto stránek, aby tam nešel vložit...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mi celkem sedí do obrázku, který jsem si o nich udělal. No však ono se jim to jednou vrátí - těžko můžu dlouhodobě úspěšně provozovat komunitní web, když se ke komunitě chovám dementně...

      Imho má Webdio pocit, že na svých webech je absolutistickým pánem, ale to si asi internet trochu spletli s něčím jiným :)

      Čím víc budou tlačit na pilu, tím víc se vyrojí hlasů jako je tenhle web a tím víc se budou odkazy na ně šířit...

      Vymazat
    2. Jo ale to zablokování vložení linku sem mě docela zajímá - to jako když na nějaké jejich stránky vložím link sem, tak ten příspěvek zablokuje nějaký filtr? To by bylo docela hodně peprný :)))

      Vymazat
    3. Ano, chci do komentáře vložit link na tyto stránky a vyskočí mi hlášení:
      Došlo k těmto chybám:
      text obsahuje zakázané fráze, pokud jste do textu vložili odkaz na jiný web zkuste jej smazat - je možné, že tento web spamoval v diskusi a byl proto zablokován, pokud si nevíte rady kontaktujte administrátory pro více informací (nezapomeňte zaslat problémový text)

      Vymazat
  3. Na Labužníku začíná být husto.
    Autoři receptů se bouří proti chování Webdia..
    podívejte se sám ..
    Diskuze - Vzkazy tvůrcům serveru - Dotazy...atd

    OdpovědětVymazat
  4. Webdio vymazalo naštvané autory, zrušilo jim registrace a ukradlo jejich recepty! Odmítají je smazat!
    Jsou to prostě zloději!
    Zablokovali jim IP, nereagují na maily, neberou a ignorují telefonáty.
    Lžou a podvádějí...
    Kolik webů ještě zničí...?

    Smutný pohled je na ovce, které nechápou, o co rebelům jde. Pochlebují a podlézají webdiu a nechápou, že podporují arogantní zloděje!
    Někomu je prostě dobře, když ho drží u huby. :-((

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je síla... Díval jsem se na tamní diskusi a je to fakt maso.

      Kdokoli by chtěl svoje zkušenosti s Webdio popsat, prostor na tomhle blogu mu rád dám. Pokud na někoho z "webdio survivors" máte kontakt, můžete mu tuhle možnost nabídnout.

      Vymazat
  5. Obávám se, že Webdio je natolik nadřazené všemu, že mu to je úplně lhostejné nějaké výkřiky netové. Jejich drzost a arogance, jistota jsou neotřesitelné a jakýkoliv pád jim nehrozí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nezapomeňte, že žijí z návštěvnosti stránek, které nevytvořili, ale koupili. Potopit je (a tím přijít o investici) můžou poměrně snadno.

      Vymazat